Description
1924-1995
Ksenija Divjak je rođena aprila 1924. godine u Ivanić Gradu u Hrvatskoj. Do početka Drugog svetskog rata živela je u Zagrebu, odakle se bežeći od ustaškog režima preselila u Beograd 1941. godine.
Slikarstvo je studirala od 1943. na Umetničkoj akademiji u Beogradu, a diplomirala je po završetku rata, 1949. godine, na Akademiji likovnih umetnosti.
Ksenija Divjak je bila član Beogradske grupe i Društva srpskih umetnika “Lada”.
Izlagala je na mnogim zajedničkim izložbama u zemlji i inostranstvu, koje su predstavljale našu savremenu likovnu umetnost. Na kolektivnim izložbama je izlagala od 1951. godine, samostalno je izlagala od 1955. godine.
Ksenija Divjak je bila redovan učesnik značajnih likovnih manifestacija u Jugoslaviji i Srbiji, poput Oktobarskog salona, Memorijala “Nadežda Petrović” u Čačku, Trijenala jugoslovenske umetnosti, ali je zapaženo izlaganje i širom sveta, na uglednim međunarodnim likovnim smotrama u Njujorku, Moskvi, Solunu, kao i Mediteranskom bijenalu u Aleksandriji. Bila je učesnik Umetničkih kolonija u Sićevu i Ečki. Priredila je osam samostalnih izložbi – predstavljajući se najčešće u Beogradu, Valjevu, Novom Sadu i Skoplju. Za svoj rad nagrađena je Oktobarskom nagradom Beograda, 1961. godine i otkupnom nagradom na XVI Likovnoj jeseni u Somboru.
Dela Ksenije Divjak se danas čuvaju u Narodnom muzeju, Muzeju savremenih umetnosti u Beogradu, i drugim muzejsko-galerijskim prostorima kao i privatnim zbirkama.
Kao slikarka Ksenija Divjak pripada onoj brojnoj i hvale vrednoj grupi srpskih likovnih stvaralaca koji se mogu odrediti kao savremeni tradicionalisti. Ona je nepokolebljivo ostala vezana za jedan oblik autentične figuracije čiju je plastičnu strukturu nepogrešivo prepoznao Miodrag B. Protić kada piše: “Na prvi pogled reklo bi se da je njeno delo u duhu modernog konzervatizma, koji se ogleda u tradicionalnom odnosu slika-predmet i samom slikarskom prosedeu. Njena paleta ne poznaje, ili teško poznaje, čistu, intenzivnu boju: sva je tonska, u zračenjima hladno sivih i crnih. Dubina njenog valerskog registra je potpuna: od belog do crnog; arhitekturna masa sigurna: potez čist, širok, – uskovitlan ili miran – zanet analizom; jedinstvo slike apsolutno.”
Preminula je u Beogradu, 27. februara 1995. godine.